Notariaat viert feest met de consument

Met gebak naar de hockeyclub, met appels naar het stadcentrum of met koffie en taart naar het bejaardenhuis. Het notariaat was zaterdag 3 november overal. Dit onder het motto: ‘De notaris is jarig en trakteert’.

De Koninklijke Notariële Beroepsorganisatie (KNB) bestaat dit jaar 175 jaar. Dit jubileum heeft de beroepsorganisatie aangegrepen voor het organiseren van een publieksactie. Hiermee wil de KNB de zichtbaarheid en toegevoegde waarde van de notaris onder de aandacht brengen bij consumenten.

Kunst en quiz
Zo’n 100 kantoren deden mee. Veel van hen openden ook de deuren van hun notariskantoor. Je kon op speeddate met de notaris, meedoen met een pubquiz, op de foto met een politieporsche of kunst met een notarieel tintje bekijken.

Bekijk het videoverslag (2:39 min) of de foto’s van de publieksactie.

Video publieksdag 3 november 2018.JPGBekijk het videoverslag (2:39 min) van de publieksactie

Verder in het nieuws

Nieuwe notarissen denken mee over notariële toekomst

Het benoemingsproces tot notaris moet korter en efficiënter. Daarnaast moeten notarissen gedurende hun carrière constant worden getoetst op hun kwaliteiten. Dat vonden de nieuwe (toegevoegd) notarisse...

Notarissen hebben moeite met vinden opvolger

Notarissen hebben moeite met het vinden van een opvolger. Dit blijkt uit het halfjaarverslag van de peer reviews van de Koninklijke Notariële Beroepsorganisatie (KNB). Het gaat hierbij om notarissen m...