Bemanners Notaristelefoon spreken begrijpelijke taal

Consumenten die naar de Notaristelefoon bellen, zijn tevreden over hoe ze te woord worden gestaan. Zo’n 90 procent vindt dat er in begrijpelijke taal wordt gesproken. 80 procent vindt de uitleg bruikbaar. Gemiddeld krijgen de bemanners een 8,6 voor hun advies. Dit kregen de (oud-)notarissen en juridisch medewerkers van de Notaristelefoon te horen tijdens de terugkomdag op maandag 13 mei.

Zo’n 80 procent van de vragen bij de Notaristelefoon gaat over personen- en familierecht. 10 procent heeft te maken met onroerend goed en bijna 3 procent belt met een klacht over een notaris. Het aantal telefoontjes dat de Notaristelefoon krijgt, neemt af, maar de complexiteit van de vragen neemt toe.

Verder in het nieuws

Noty: de nieuwe chatbot op notaris.nl

Vanaf vandaag kunnen bezoekers van notaris.nl gebruikmaken van Noty, een slimme chatbot die 24 uur per dag beschikbaar is. Noty helpt consumenten door vragen over notariële onderwerpen te beantwoorden...

Schriftelijke vragen houden CAHR op politieke agenda

Tweede Kamerleden Tom van der Lee (GroenLinks-PvdA) en Michiel van Nispen (SP) willen van het demissionaire kabinet weten hoe het er voor staat met het initiatiefwetsvoorstel Centraal Aandeelhoudersre...

Nieuw lid van de maand: Megan de Gunst

De KNB verwelkomt doorlopend nieuwe leden. Wie zijn die mensen die kiezen voor een loopbaan in het notariaat? Waarom hebben ze voor dit vak gekozen en wat zijn hun verwachtingen? Iedere maand zetten w...

KNB tekent mee voor doorontwikkeling BIM Legal

De KNB gaat meewerken aan de doorontwikkeling van BIM Legal: een 3D-model voor de vastlegging van alle juridische en bouwtechnische informatie. De KNB heeft daar dinsdag, samen met 9 andere partijen i...