Veel animo voor checklist testament van nieuwe KNB-campagne

De KNB is in september gestart met een publiekscampagne om mensen na te laten denken over hun testament. Centraal in de campagne ‘Wat is uw testamentmoment?’ staat de checklist testament die mensen online kunnen invullen. De checklist is in één week 1.350 keer ingevuld. De vragen in deze checklist helpen mensen na te denken over de mogelijkheden van hun (nieuwe) testament en wat zij belangrijk vinden om daarin vast te leggen.

Het eerste kleinkind, het ontmoeten van een nieuwe liefde of het stuklopen van een relatie: op zulke momenten wordt meestal niet gedacht aan het testament. Dergelijke gebeurtenissen zorgen vaak voor een grote verandering in iemands leven. De campagne richt zich primair op drie doelgroepen: senioren met kinderen en kleinkinderen, samengestelde gezinnen en jonge stellen. Hierbij gaat het om mensen met én zonder testament.

Promotie
De publiekscampagne loopt tot en met november. Daarbij wordt gebruikgemaakt van advertenties, radiospots, banners en social media. Kantoren kunnen deze campagne inzetten voor hun eigen promotie en voorlichting. Om die reden wordt ook een speciale pagina voor notariskantoren ingericht. Hier kunnen alle banners, situaties en de checklist worden gedownload en hergebruikt.

Verder in het nieuws

Deskundigen geven tips voor aanpak ondermijning

Hoe kunnen overheid en notariaat de handen ineen slaan tegen ondermijning? Deze vraag stond centraal tijdens bijeenkomsten van de ring Oost-Brabant met de provincie Noord-Brabant en de ring Zeeland-We...

Nieuwe bestuursleden benoemd

Annerie Ploumen en Marieke Schoonhoven zijn door de ledenraad benoemd als bestuursleden van de Koninklijke Notariële Beroepsorganisatie (KNB). De benoeming van Ploumen gaat in per 1 oktober 2019, die ...

Prinsjesdag: fiscale maatregelen 2020

Staatssecretaris Menno Snel van Financiën heeft dinsdag tijdens Prinsjesdag het pakket Belastingplan 2020 ingediend bij de Tweede Kamer. Hierin staan diverse voorstellen die ook voor de notariële prak...