Klanten tevreden over Notaristelefoon

De Notaristelefoon wordt door klanten hoog gewaardeerd. Dit blijkt uit onderzoek dat de KNB tussen 1 maart en 30 april 2015 heeft gedaan naar de tevredenheid over de Notaristelefoon. Bellers gaven de publieksinformatielijn van de Koninklijke Notariële Beroepsorganisatie (KNB) een gemiddeld rapportcijfers van 8,4.

Bij de Notaristelefoon kan het publiek terecht met algemene vragen over onder meer erfenissen, testamenten, schenkingen, het kopen van een woning en huwelijkse voorwaarden. Bij meer gedetailleerde vragen verwijst de Notaristelefoon door naar een notaris. Op deze manier wordt de klant op het juiste spoor gezet met notariële kwesties en kunnen specifieke vragen nog beter worden beantwoord.

Helder en deskundig
Uit het onderzoek blijkt dat klanten blij zijn met de heldere uitleg van de medewerkers van de Notaristelefoon. Daarnaast tonen de (oud-)notarissen volgens bellers aandacht voor zowel de juridische als de persoonlijke kant van de zaak en worden ze als deskundig omschreven. Aan het online onderzoek deden 464 bellers mee. Dit betekent een hoge respons van 61 procent.

Verder in het nieuws

Minister Hoekstra: ‘Privacy UBO verbeterd’

UBO’s krijgen inzicht in hoe vaak hun informatie wordt geraadpleegd. Ook wordt de identificatie van raadplegers van het UBO-register verbeterd. Met deze twee maatregelen wil minister Wopke Hoekstra va...