Notariaat viert feest met de consument

Met gebak naar de hockeyclub, met appels naar het stadcentrum of met koffie en taart naar het bejaardenhuis. Het notariaat was zaterdag 3 november overal. Dit onder het motto: ‘De notaris is jarig en trakteert’.

De Koninklijke Notariële Beroepsorganisatie (KNB) bestaat dit jaar 175 jaar. Dit jubileum heeft de beroepsorganisatie aangegrepen voor het organiseren van een publieksactie. Hiermee wil de KNB de zichtbaarheid en toegevoegde waarde van de notaris onder de aandacht brengen bij consumenten.

Kunst en quiz
Zo’n 100 kantoren deden mee. Veel van hen openden ook de deuren van hun notariskantoor. Je kon op speeddate met de notaris, meedoen met een pubquiz, op de foto met een politieporsche of kunst met een notarieel tintje bekijken.

Bekijk het videoverslag (2:39 min) of de foto’s van de publieksactie.

Video publieksdag 3 november 2018.JPGBekijk het videoverslag (2:39 min) van de publieksactie

Verder in het nieuws

Aantal testamenten in de lift

Steeds meer mensen gaan naar de notaris voor een testament. Dat blijkt uit de factsheet testamenten. In het tweede kwartaal van 2019 zijn 10.906 meer testamenten bij het Centraal Testamentenregister (...

Egmont Group lanceert rapport over corruptie

De Egmont Group heeft een rapport gepubliceerd dat meldingsplichtige instellingen helpt bij het identificeren van corruptie en het witwassen van opbrengsten daarvan. Dit moet het melden van dergelijke...