Notariaat viert feest met de consument

Met gebak naar de hockeyclub, met appels naar het stadcentrum of met koffie en taart naar het bejaardenhuis. Het notariaat was zaterdag 3 november overal. Dit onder het motto: ‘De notaris is jarig en trakteert’.

De Koninklijke Notariële Beroepsorganisatie (KNB) bestaat dit jaar 175 jaar. Dit jubileum heeft de beroepsorganisatie aangegrepen voor het organiseren van een publieksactie. Hiermee wil de KNB de zichtbaarheid en toegevoegde waarde van de notaris onder de aandacht brengen bij consumenten.

Kunst en quiz
Zo’n 100 kantoren deden mee. Veel van hen openden ook de deuren van hun notariskantoor. Je kon op speeddate met de notaris, meedoen met een pubquiz, op de foto met een politieporsche of kunst met een notarieel tintje bekijken.

Bekijk het videoverslag (2:39 min) of de foto’s van de publieksactie.

Video publieksdag 3 november 2018.JPGBekijk het videoverslag (2:39 min) van de publieksactie

Verder in het nieuws

Bemanners Notaristelefoon spreken begrijpelijke taal

Consumenten die naar de Notaristelefoon bellen, zijn tevreden over hoe ze te woord worden gestaan. Zo’n 90 procent vindt dat er in begrijpelijke taal wordt gesproken. 80 procent vindt de uitleg bruikb...

Aanpassing 5 procent-regeling bij nieuwbouw

De dinsdag aangenomen wet Kwaliteitsborging voor het bouwen heeft ook gevolgen voor notarissen. De regeling waarbij consumenten 5 procent van de aanneemsom achterhouden bij de notaris, wordt op 1 janu...

Minder notarissen willen eenmanskantoor overnemen

Bij de Commissie van deskundigen notariaat (Cvdn) zijn in 2018 minder ondernemingsplannen van toekomstig notarissen ingediend dan een jaar eerder. In 2018 kreeg zij 53 plannen te beoordelen, een jaar ...