Notariaat viert feest met de consument

Met gebak naar de hockeyclub, met appels naar het stadcentrum of met koffie en taart naar het bejaardenhuis. Het notariaat was zaterdag 3 november overal. Dit onder het motto: ‘De notaris is jarig en trakteert’.

De Koninklijke Notariële Beroepsorganisatie (KNB) bestaat dit jaar 175 jaar. Dit jubileum heeft de beroepsorganisatie aangegrepen voor het organiseren van een publieksactie. Hiermee wil de KNB de zichtbaarheid en toegevoegde waarde van de notaris onder de aandacht brengen bij consumenten.

Kunst en quiz
Zo’n 100 kantoren deden mee. Veel van hen openden ook de deuren van hun notariskantoor. Je kon op speeddate met de notaris, meedoen met een pubquiz, op de foto met een politieporsche of kunst met een notarieel tintje bekijken.

Bekijk het videoverslag (2:39 min) of de foto’s van de publieksactie.

Video publieksdag 3 november 2018.JPGBekijk het videoverslag (2:39 min) van de publieksactie

Verder in het nieuws

Gevolgen Brexit voor notariaat lijken beperkt

Een Brexit heeft voor het notariaat waarschijnlijk niet veel gevolgen. Wel hebben cliënten die met het Verenigd Koninkrijk (VK) te maken hebben goed advies nodig. Veel van hun vragen zullen echter pas...

Brussel krijgt bezoek van Nederlands notariaat

Verschillende notarissen en KNB-medewerkers brachten 6 maart een bezoek aan Brussel. Hier spraken zij met de Raad van Notarissen in Europa (CNUE) en de Permanente Vertegenwoordiging van Nederland bij ...

Grote schenkingen vooral voor vermogende kinderen

Nederlandse huishoudens deden tussen 2007 en 2015 gemiddeld ruim 80 duizend schenkingen per jaar. Zo’n 80 procent van de schenkers en bijna de helft van de ontvangers behoorde tot de groep huishoudens...

Meer levenstestamenten, minder huwelijkse voorwaarden

Het aantal levenstestamenten blijft toenemen: in het vierde kwartaal van 2018 met 38 procent ten opzichte van hetzelfde kwartaal in 2017. Het aantal huwelijkse voorwaarden is opnieuw afgenomen: met 22...