De KNB-socialmediacampagne #NotarisTaalZonderOmhaal is een van de kanshebbers voor een Grand Prix Content Marketing-award. De taalcampagne van notaris.nl is genomineerd in de categorie ‘bekroning distributie’. Concurrenten zijn onder andere PostNL, Hema en Tikkie.
In de campagne #NotarisTaalZonderOmhaal werden moeilijke termen op Facebook en Instagram uitgelegd op een ludieke manier. ‘Als de notaris het heeft over kleinkindlegaat bedoelt ‘ie gewoon dat je wat euro’s van opa krijgt’ en ‘Als de notaris het heeft over compos mentis bedoelt ‘ie gewoon dat je er met je kop bij moet zijn.’ Notariskantoren konden bierviltjes bestellen met de begrijpelijke termen erop en studenten hebben posters en stickers van de campagne gekregen.
Beste cases en producties
De Grand Prix Content Marketing zijn beloningen voor de beste contentmarketingcases en de beste contentproducties in Nederland en België. Er zijn awards voor de meest succesvolle strategieën en bekroningen voor uitblinkende producties in specifieke categorieën. De uitreiking vindt plaats op 26 november. De KNB zal hier uiteraard bij aanwezig zijn. We gaan voor goud!