Bemanners Notaristelefoon spreken begrijpelijke taal

Consumenten die naar de Notaristelefoon bellen, zijn tevreden over hoe ze te woord worden gestaan. Zo’n 90 procent vindt dat er in begrijpelijke taal wordt gesproken. 80 procent vindt de uitleg bruikbaar. Gemiddeld krijgen de bemanners een 8,6 voor hun advies. Dit kregen de (oud-)notarissen en juridisch medewerkers van de Notaristelefoon te horen tijdens de terugkomdag op maandag 13 mei.

Zo’n 80 procent van de vragen bij de Notaristelefoon gaat over personen- en familierecht. 10 procent heeft te maken met onroerend goed en bijna 3 procent belt met een klacht over een notaris. Het aantal telefoontjes dat de Notaristelefoon krijgt, neemt af, maar de complexiteit van de vragen neemt toe.

Verder in het nieuws

Nieuw lid van de maand: Kiki Deguelle

De KNB verwelkomt doorlopend nieuwe leden. Wie zijn die mensen die kiezen voor een loopbaan in het notariaat? Waarom hebben ze voor dit vak gekozen en wat zijn hun verwachtingen? Iedere maand zetten w...

Kleinste stijging aantal akten van het jaar

Notarissen passeerden ook in augustus meer akten dan in dezelfde maand vorig jaar. Met een stijging van 2 procent ten opzichte van augustus vorig jaar was dit wel de kleinste stijging dit jaar. De mot...

Kabinet reageert op beleidswensen KNB

Het kabinet heeft in een Kamerbrief gereageerd op de gezamenlijke beleidswensen van de Koninklijke Notariële Beroepsorganisatie (KNB), de Nederlandse Vereniging van Banken (NVB), Stichting Fraudebestr...