Notaris.nl ludiek in beeld op social media

Opvallend, ludiek en prikkelend. Dat is de social mediacampagne van notaris.nl die deze week van start gaat. Door middel van advertenties op Facebook en Instagram worden de website en de bijbehorende social media-accounts gepromoot.

Wat doet de notaris? Waarvoor kun je bij hem of haar terecht? Om de rol van de notaris duidelijk te maken, is de Koninklijke Notariële Beroepsorganisatie (KNB) in februari begonnen met het gebruik van social media voor de consument. Elke week verschijnen er minimaal twee berichten op YouTube, Facebook en Instagram. Dit kan een bericht, afbeelding, poll of video zijn.

Naamtags
Tijdens de campagne van deze week ligt de focus op ludiek. Zo worden onder andere moeilijke termen uitgelegd, stripjes en naamtagplaatjes gedeeld. Notariskantoren kunnen de berichten delen en de kanalen bekend maken bij hun klanten. Dus volgen en delen maar. Dan weet u tenminste ook waar uw collega’s het straks over hebben. En dat is wel zo fijn bij het koffiezetapparaat, toch?

Duidelijke taal notaris-1

Verder in het nieuws

Aantal akten stijgt in derde kwartaal met 10 procent

Het derde kwartaal laat een flinke stijging zien van het totaal aantal gepasseerde akten ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar: 10 procent. Daarmee valt de toename van het aantal akten nog hoge...

KNB-congres vuurdoop voor nieuwe voorzitter

Notaris Barbara van Kampen beleefde op het KNB-congres Experience the future op 4 oktober haar eerste publieke optreden als voorzitter van de KNB. In die rol kon zij meteen een eerste succes noteren: ...

Steffie.nl legt nu ook relatievormen uit

De KNB heeft samen met Steffie.nl een uitlegmodule ontwikkeld over huwelijk, geregistreerd partnerschap en samenwonen. Mensen in een relatie realiseren zich vaak niet wat hun juridische positie is. Ju...