Notaris.nl ludiek in beeld op social media

Opvallend, ludiek en prikkelend. Dat is de social mediacampagne van notaris.nl die deze week van start gaat. Door middel van advertenties op Facebook en Instagram worden de website en de bijbehorende social media-accounts gepromoot.

Wat doet de notaris? Waarvoor kun je bij hem of haar terecht? Om de rol van de notaris duidelijk te maken, is de Koninklijke Notariële Beroepsorganisatie (KNB) in februari begonnen met het gebruik van social media voor de consument. Elke week verschijnen er minimaal twee berichten op YouTube, Facebook en Instagram. Dit kan een bericht, afbeelding, poll of video zijn.

Naamtags
Tijdens de campagne van deze week ligt de focus op ludiek. Zo worden onder andere moeilijke termen uitgelegd, stripjes en naamtagplaatjes gedeeld. Notariskantoren kunnen de berichten delen en de kanalen bekend maken bij hun klanten. Dus volgen en delen maar. Dan weet u tenminste ook waar uw collega’s het straks over hebben. En dat is wel zo fijn bij het koffiezetapparaat, toch?

Duidelijke taal notaris-1

Verder in het nieuws

Onrechtmatig gebruik titel 'notaris' niet toegestaan

De titel notaris is beschermd en mag dus niet door iedereen gebruikt worden. De KNB heeft geconstateerd dat een ontzette notaris zich wel als zodanig heeft uitgegeven en spande een kort geding aan. De...

Uitdagingen voor het notariaat in Caribisch Nederland

Om een beter beeld te krijgen van de uitdagingen waar het notariaat in Caribisch Nederland voor staat, heeft de KNB op uitnodiging van het ministerie van Justitie en Veiligheid vorige week een werkbez...

8 procent meer akten in tweede kwartaal

Het totale aantal door notarissen gepasseerde akten in het tweede kwartaal van dit jaar ligt 8 procent hoger dan in dezelfde periode vorig jaar. In totaal zijn er in april, mei en juni ruim 459.000 ak...