Taalcampagne notaris.nl wint marketingaward

De KNB-socialmediacampagne #NotarisTaalZonderOmhaal heeft een Grand Prix Content Marketing Bekroning gewonnen. De jury roemde de taalcampagne van notaris.nl voor het opzoeken van het randje en de inhoud met een knipoog. Andere genomineerden waren PostNL, Hema en Tikkie. De Koninklijke Notariële Beroepsorganisatie (KNB) won de prijs samen met content marketing bureau The Post uit Zwolle.

In de campagne #NotarisTaalZonderOmhaal werden moeilijke termen op Facebook en Instagram uitgelegd op een ludieke manier. ‘Als de notaris het heeft over kleinkindlegaat bedoelt ‘ie gewoon dat je wat euro’s van opa krijgt’ en ‘Als de notaris het heeft over compos mentis bedoelt ‘ie gewoon dat je er met je kop bij moet zijn.’ Notariskantoren konden bierviltjes bestellen met de begrijpelijke termen erop en studenten hebben posters en stickers van de campagne gekregen.

Awards
De Grand Prix Content Marketing zijn beloningen voor de beste contentmarketingcases en de beste contentproducties in Nederland en België.

Contentmarketing Award 2019Het winnende team

Verder in het nieuws

2019 samengevat door de voorzitter (video)

Het net ophalen, dat heeft het KNB-bestuur het afgelopen jaar gedaan. Bij leden – denk aan de regiobijeenkomsten – bij stakeholders én bij consumenten. Genoeg stof voor de notariële strategie voor 202...