Taalcampagne notaris.nl wint marketingaward

De KNB-socialmediacampagne #NotarisTaalZonderOmhaal heeft een Grand Prix Content Marketing Bekroning gewonnen. De jury roemde de taalcampagne van notaris.nl voor het opzoeken van het randje en de inhoud met een knipoog. Andere genomineerden waren PostNL, Hema en Tikkie. De Koninklijke Notariële Beroepsorganisatie (KNB) won de prijs samen met content marketing bureau The Post uit Zwolle.

In de campagne #NotarisTaalZonderOmhaal werden moeilijke termen op Facebook en Instagram uitgelegd op een ludieke manier. ‘Als de notaris het heeft over kleinkindlegaat bedoelt ‘ie gewoon dat je wat euro’s van opa krijgt’ en ‘Als de notaris het heeft over compos mentis bedoelt ‘ie gewoon dat je er met je kop bij moet zijn.’ Notariskantoren konden bierviltjes bestellen met de begrijpelijke termen erop en studenten hebben posters en stickers van de campagne gekregen.

Awards
De Grand Prix Content Marketing zijn beloningen voor de beste contentmarketingcases en de beste contentproducties in Nederland en België.

Contentmarketing Award 2019Het winnende team

Verder in het nieuws

Uitdagingen voor het notariaat in Caribisch Nederland

Om een beter beeld te krijgen van de uitdagingen waar het notariaat in Caribisch Nederland voor staat, heeft de KNB op uitnodiging van het ministerie van Justitie en Veiligheid vorige week een werkbez...

8 procent meer akten in tweede kwartaal

Het totale aantal door notarissen gepasseerde akten in het tweede kwartaal van dit jaar ligt 8 procent hoger dan in dezelfde periode vorig jaar. In totaal zijn er in april, mei en juni ruim 459.000 ak...

Aantal meldingen ongebruikelijke transacties gestegen

Vorig jaar zijn meer dan 2 miljoen ongebruikelijke transacties gemeld. In 2022 lag het aantal gemelde ongebruikelijke transacties net onder de 2 miljoen. Het aantal verdacht verklaarde transacties is ...