Taalcampagne notaris.nl wint marketingaward

De KNB-socialmediacampagne #NotarisTaalZonderOmhaal heeft een Grand Prix Content Marketing Bekroning gewonnen. De jury roemde de taalcampagne van notaris.nl voor het opzoeken van het randje en de inhoud met een knipoog. Andere genomineerden waren PostNL, Hema en Tikkie. De Koninklijke Notariële Beroepsorganisatie (KNB) won de prijs samen met content marketing bureau The Post uit Zwolle.

In de campagne #NotarisTaalZonderOmhaal werden moeilijke termen op Facebook en Instagram uitgelegd op een ludieke manier. ‘Als de notaris het heeft over kleinkindlegaat bedoelt ‘ie gewoon dat je wat euro’s van opa krijgt’ en ‘Als de notaris het heeft over compos mentis bedoelt ‘ie gewoon dat je er met je kop bij moet zijn.’ Notariskantoren konden bierviltjes bestellen met de begrijpelijke termen erop en studenten hebben posters en stickers van de campagne gekregen.

Awards
De Grand Prix Content Marketing zijn beloningen voor de beste contentmarketingcases en de beste contentproducties in Nederland en België.

Contentmarketing Award 2019Het winnende team

Verder in het nieuws

Even voorstellen... nieuw bestuurslid Yves Vrijhof

Hij woont in Weurt, is kandidaat-notaris bij Hoge van Gerven Notarissen, vader van twee kinderen, houdt van fietsen en noemt zichzelf een ‘beetje nerd’: Yves Pierre Vrijhof, kersvers bestuurslid van d...

Steeds vaker echtscheidingen bij de notaris in Europa

Steeds meer Europese landen besluiten taken van rechtbanken uit te besteden aan notarissen. Zo is het bij 8 van de 22 leden van de CNUE, de Raad van notarissen in Europa, mogelijk om via de notaris te...

Eerste daling van het aantal akten dit jaar

November is de eerste maand dit jaar dat er minder akten zijn gepasseerd dan in dezelfde maand vorig jaar. Het gaat om een daling van 2 procent, waardoor het aantal akten in deze maand uitkwam op 156....