Taalcampagne notaris.nl wint marketingaward

De KNB-socialmediacampagne #NotarisTaalZonderOmhaal heeft een Grand Prix Content Marketing Bekroning gewonnen. De jury roemde de taalcampagne van notaris.nl voor het opzoeken van het randje en de inhoud met een knipoog. Andere genomineerden waren PostNL, Hema en Tikkie. De Koninklijke Notariële Beroepsorganisatie (KNB) won de prijs samen met content marketing bureau The Post uit Zwolle.

In de campagne #NotarisTaalZonderOmhaal werden moeilijke termen op Facebook en Instagram uitgelegd op een ludieke manier. ‘Als de notaris het heeft over kleinkindlegaat bedoelt ‘ie gewoon dat je wat euro’s van opa krijgt’ en ‘Als de notaris het heeft over compos mentis bedoelt ‘ie gewoon dat je er met je kop bij moet zijn.’ Notariskantoren konden bierviltjes bestellen met de begrijpelijke termen erop en studenten hebben posters en stickers van de campagne gekregen.

Awards
De Grand Prix Content Marketing zijn beloningen voor de beste contentmarketingcases en de beste contentproducties in Nederland en België.

Contentmarketing Award 2019Het winnende team

Verder in het nieuws

Aantal akten stijgt in derde kwartaal met 10 procent

Het derde kwartaal laat een flinke stijging zien van het totaal aantal gepasseerde akten ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar: 10 procent. Daarmee valt de toename van het aantal akten nog hoge...

KNB-congres vuurdoop voor nieuwe voorzitter

Notaris Barbara van Kampen beleefde op het KNB-congres Experience the future op 4 oktober haar eerste publieke optreden als voorzitter van de KNB. In die rol kon zij meteen een eerste succes noteren: ...

Steffie.nl legt nu ook relatievormen uit

De KNB heeft samen met Steffie.nl een uitlegmodule ontwikkeld over huwelijk, geregistreerd partnerschap en samenwonen. Mensen in een relatie realiseren zich vaak niet wat hun juridische positie is. Ju...