Taalcampagne notaris.nl wint marketingaward

De KNB-socialmediacampagne #NotarisTaalZonderOmhaal heeft een Grand Prix Content Marketing Bekroning gewonnen. De jury roemde de taalcampagne van notaris.nl voor het opzoeken van het randje en de inhoud met een knipoog. Andere genomineerden waren PostNL, Hema en Tikkie. De Koninklijke Notariële Beroepsorganisatie (KNB) won de prijs samen met content marketing bureau The Post uit Zwolle.

In de campagne #NotarisTaalZonderOmhaal werden moeilijke termen op Facebook en Instagram uitgelegd op een ludieke manier. ‘Als de notaris het heeft over kleinkindlegaat bedoelt ‘ie gewoon dat je wat euro’s van opa krijgt’ en ‘Als de notaris het heeft over compos mentis bedoelt ‘ie gewoon dat je er met je kop bij moet zijn.’ Notariskantoren konden bierviltjes bestellen met de begrijpelijke termen erop en studenten hebben posters en stickers van de campagne gekregen.

Awards
De Grand Prix Content Marketing zijn beloningen voor de beste contentmarketingcases en de beste contentproducties in Nederland en België.

Contentmarketing Award 2019Het winnende team

Verder in het nieuws

Flinke toename aantal hypotheekakten

Dankzij een flinke toename van het aantal hypotheek- en overdrachtsakten is het totale aantal door notarissen gepasseerde akten in november weer gestegen ten opzichte van dezelfde maand vorig jaar. In...

Onderzoek: steun voor legitieme portie

De steun voor de legitieme portie onder de Nederlandse bevolking blijkt groter dan gedacht. Uit onderzoek van de Rijksuniversiteit Groningen komt naar voren dat slechts 19 procent voor afschaffing is,...

Nieuw lid van de maand: Darcy Beckers

De KNB verwelkomt doorlopend nieuwe leden. Wie zijn die mensen die kiezen voor een loopbaan in het notariaat? Waarom hebben ze voor dit vak gekozen en wat zijn hun verwachtingen? Iedere maand zetten w...