De KNB is in september gestart met een publiekscampagne om mensen na te laten denken over hun testament. Centraal in de campagne ‘Wat is uw testamentmoment?’ staat de checklist testament die mensen online kunnen invullen. De checklist is in één week 1.350 keer ingevuld. De vragen in deze checklist helpen mensen na te denken over de mogelijkheden van hun (nieuwe) testament en wat zij belangrijk vinden om daarin vast te leggen.
Het eerste kleinkind, het ontmoeten van een nieuwe liefde of het stuklopen van een relatie: op zulke momenten wordt meestal niet gedacht aan het testament. Dergelijke gebeurtenissen zorgen vaak voor een grote verandering in iemands leven. De campagne richt zich primair op drie doelgroepen: senioren met kinderen en kleinkinderen, samengestelde gezinnen en jonge stellen. Hierbij gaat het om mensen met én zonder testament.
Promotie
De publiekscampagne loopt tot en met november. Daarbij wordt gebruikgemaakt van advertenties, radiospots, banners en social media. Kantoren kunnen deze campagne inzetten voor hun eigen promotie en voorlichting. Om die reden wordt ook een speciale pagina voor notariskantoren ingericht. Hier kunnen alle banners, situaties en de checklist worden gedownload en hergebruikt.