KNB introduceert dienst voor digitale cliëntidentificatie

Vandaag lanceert de Koninklijke Notariële Beroepsorganisatie (KNB) een nieuwe dienst: Digitale Cliënt Identificatie (DCI). Daarmee kunnen cliënten van notarissen zich op verzoek van de notaris vooraf veilig en snel digitaal identificeren.

Met DCI kunnen cliënten zich 24 uur per dag voorafgaande aan de dienstverlening digitaal identificeren. Dat gebeurt via het beveiligde platform van de KNB en met een speciaal ontwikkelde identificatie app op de telefoon van de cliënt. Met deze app leest de cliënt de persoonsgegevens uit een chip van het betreffende ID-document. Zo beschikt de notaris over de juiste identificatiegegevens en is de kans op fouten vrijwel nihil.

Lees meer over digitaal identificeren op afstand in Notariaat Magazine

Verder in het nieuws

Gezocht: ideeën die het notariaat vooruit helpen

Heeft u een concreet idee om het notariaat toegankelijker te maken of het beroep aantrekkelijker te maken? Dien dan een voorstel in bij de Stichting Connie Bletz en wie weet krijgt u financiële onders...

KNB in gesprek met ministerie over sociaal notariaat

De pilot met het sociaal notariaat kan volgens het ministerie van Justitie en Veiligheid niet aansluiten bij de gesubsidieerde rechtsbijstand. De reden: de financiële uitdagingen waarvoor het nieuwe k...

Notarissen passeren in oktober 9 procent meer akten

Notarissen passeerden in oktober 9 procent meer akten dan in dezelfde maand vorig jaar. In totaal ging het om bijna 172.000 akten. Het aantal hypotheek- en overdrachtsakten blijft maar doorstijgen, te...

Vernieuwde brochure: een woning kopen

De publieksbrochure 'Een woning kopen' heeft een totaal nieuwe opzet en is volledig herschreven. In deze nieuwe brochure staat de informatiebehoefte van de (potentiële) koper voorop. Uiteraard is er o...