KNB introduceert dienst voor digitale cliëntidentificatie

Vandaag lanceert de Koninklijke Notariële Beroepsorganisatie (KNB) een nieuwe dienst: Digitale Cliënt Identificatie (DCI). Daarmee kunnen cliënten van notarissen zich op verzoek van de notaris vooraf veilig en snel digitaal identificeren.

Met DCI kunnen cliënten zich 24 uur per dag voorafgaande aan de dienstverlening digitaal identificeren. Dat gebeurt via het beveiligde platform van de KNB en met een speciaal ontwikkelde identificatie app op de telefoon van de cliënt. Met deze app leest de cliënt de persoonsgegevens uit een chip van het betreffende ID-document. Zo beschikt de notaris over de juiste identificatiegegevens en is de kans op fouten vrijwel nihil.

Lees meer over digitaal identificeren op afstand in Notariaat Magazine

Verder in het nieuws

Aantal akten stijgt in derde kwartaal met 10 procent

Het derde kwartaal laat een flinke stijging zien van het totaal aantal gepasseerde akten ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar: 10 procent. Daarmee valt de toename van het aantal akten nog hoge...

KNB-congres vuurdoop voor nieuwe voorzitter

Notaris Barbara van Kampen beleefde op het KNB-congres Experience the future op 4 oktober haar eerste publieke optreden als voorzitter van de KNB. In die rol kon zij meteen een eerste succes noteren: ...

Steffie.nl legt nu ook relatievormen uit

De KNB heeft samen met Steffie.nl een uitlegmodule ontwikkeld over huwelijk, geregistreerd partnerschap en samenwonen. Mensen in een relatie realiseren zich vaak niet wat hun juridische positie is. Ju...