KNB introduceert dienst voor digitale cliëntidentificatie

Vandaag lanceert de Koninklijke Notariële Beroepsorganisatie (KNB) een nieuwe dienst: Digitale Cliënt Identificatie (DCI). Daarmee kunnen cliënten van notarissen zich op verzoek van de notaris vooraf veilig en snel digitaal identificeren.

Met DCI kunnen cliënten zich 24 uur per dag voorafgaande aan de dienstverlening digitaal identificeren. Dat gebeurt via het beveiligde platform van de KNB en met een speciaal ontwikkelde identificatie app op de telefoon van de cliënt. Met deze app leest de cliënt de persoonsgegevens uit een chip van het betreffende ID-document. Zo beschikt de notaris over de juiste identificatiegegevens en is de kans op fouten vrijwel nihil.

Lees meer over digitaal identificeren op afstand in Notariaat Magazine

Verder in het nieuws

Veel steun in Tweede Kamer voor sociaal notariaat

Veel politieke partijen onderstreepten tijdens het Kamerdebat over Juridische Beroepen het belang van toegang tot het notariaat voor financieel minder draagkrachtigen. Om dit onder de aandacht te bren...

Kabinet pakt ongelijke breukdelengemeenschap aan

Het kabinet wil dat een huwelijksgoederengemeenschap of een finaal verrekenbeding met ongelijke breukdelen gaat leiden tot heffing van schenk- of erfbelasting. Dit blijkt uit de Voorjaarsnota en een i...

Geen maatregelen tegen baby-bv

De staatssecretaris Rechtsbescherming, Teun Struycken, ziet geen redenen om maatregelen te nemen tegen de baby-bv. Het aantal baby-bv's is dermate gering, dat dit geen ingreep in het ondernemingsrecht...