KNB introduceert dienst voor digitale cliëntidentificatie

Vandaag lanceert de Koninklijke Notariële Beroepsorganisatie (KNB) een nieuwe dienst: Digitale Cliënt Identificatie (DCI). Daarmee kunnen cliënten van notarissen zich op verzoek van de notaris vooraf veilig en snel digitaal identificeren.

Met DCI kunnen cliënten zich 24 uur per dag voorafgaande aan de dienstverlening digitaal identificeren. Dat gebeurt via het beveiligde platform van de KNB en met een speciaal ontwikkelde identificatie app op de telefoon van de cliënt. Met deze app leest de cliënt de persoonsgegevens uit een chip van het betreffende ID-document. Zo beschikt de notaris over de juiste identificatiegegevens en is de kans op fouten vrijwel nihil.

Lees meer over digitaal identificeren op afstand in Notariaat Magazine

Verder in het nieuws

Politiek debat over notaris als poortwachter

Wat hebben notarissen nodig om hun poortwachtersrol effectiever in te vullen? Deze vraag stond op 23 oktober centraal tijdens de Juridische Poort van de KNB bij Nieuwspoort in Den Haag. Naast een inho...

KNB test weerbaarheid notariaat

Hoe gaan de Koninklijke Notariële Beroepsorganisatie (KNB) en het notariaat om met onvoorziene omstandigheden als langdurige stroomuitval, cyberdreigingen of erger? De KNB, twee notarissen en belangri...

Nieuw lid van de maand: Martijn Cohen

De KNB verwelkomt doorlopend nieuwe leden. Wie zijn die mensen die kiezen voor een loopbaan in het notariaat? Waarom hebben ze voor dit vak gekozen en wat zijn hun verwachtingen? Iedere maand zetten w...