KNB introduceert dienst voor digitale cliëntidentificatie

Vandaag lanceert de Koninklijke Notariële Beroepsorganisatie (KNB) een nieuwe dienst: Digitale Cliënt Identificatie (DCI). Daarmee kunnen cliënten van notarissen zich op verzoek van de notaris vooraf veilig en snel digitaal identificeren.

Met DCI kunnen cliënten zich 24 uur per dag voorafgaande aan de dienstverlening digitaal identificeren. Dat gebeurt via het beveiligde platform van de KNB en met een speciaal ontwikkelde identificatie app op de telefoon van de cliënt. Met deze app leest de cliënt de persoonsgegevens uit een chip van het betreffende ID-document. Zo beschikt de notaris over de juiste identificatiegegevens en is de kans op fouten vrijwel nihil.

Lees meer over digitaal identificeren op afstand in Notariaat Magazine

Verder in het nieuws

Steeds vaker echtscheidingen bij de notaris in Europa

Steeds meer Europese landen besluiten taken van rechtbanken uit te besteden aan notarissen. Zo is het bij 8 van de 22 leden van de CNUE, de Raad van notarissen in Europa, mogelijk om via de notaris te...

Eerste daling van het aantal akten dit jaar

November is de eerste maand dit jaar dat er minder akten zijn gepasseerd dan in dezelfde maand vorig jaar. Het gaat om een daling van 2 procent, waardoor het aantal akten in deze maand uitkwam op 156....

Nieuw lid van de maand: Maxime Graveland

De KNB verwelkomt doorlopend nieuwe leden. Wie zijn die mensen die kiezen voor een loopbaan in het notariaat? Waarom hebben ze voor dit vak gekozen en wat zijn hun verwachtingen? Iedere maand zetten w...