KNB introduceert dienst voor digitale cliëntidentificatie

Vandaag lanceert de Koninklijke Notariële Beroepsorganisatie (KNB) een nieuwe dienst: Digitale Cliënt Identificatie (DCI). Daarmee kunnen cliënten van notarissen zich op verzoek van de notaris vooraf veilig en snel digitaal identificeren.

Met DCI kunnen cliënten zich 24 uur per dag voorafgaande aan de dienstverlening digitaal identificeren. Dat gebeurt via het beveiligde platform van de KNB en met een speciaal ontwikkelde identificatie app op de telefoon van de cliënt. Met deze app leest de cliënt de persoonsgegevens uit een chip van het betreffende ID-document. Zo beschikt de notaris over de juiste identificatiegegevens en is de kans op fouten vrijwel nihil.

Lees meer over digitaal identificeren op afstand in Notariaat Magazine

Verder in het nieuws

Goed tweede kwartaal voor het notariaat

Notarissen passeerden in het tweede kwartaal van dit jaar 7 procent meer akten dan in het tweede kwartaal vorig jaar. Dat komt neer op ruim 490.000 akten. De toename van het aantal gepasseerde akten i...

Schriftelijke vragen houden CAHR op politieke agenda

Tweede Kamerleden Tom van der Lee (GroenLinks-PvdA) en Michiel van Nispen (SP) willen van het demissionaire kabinet weten hoe het er voor staat met het initiatiefwetsvoorstel Centraal Aandeelhoudersre...

Nieuw lid van de maand: Megan de Gunst

De KNB verwelkomt doorlopend nieuwe leden. Wie zijn die mensen die kiezen voor een loopbaan in het notariaat? Waarom hebben ze voor dit vak gekozen en wat zijn hun verwachtingen? Iedere maand zetten w...

KNB tekent mee voor doorontwikkeling BIM Legal

De KNB gaat meewerken aan de doorontwikkeling van BIM Legal: een 3D-model voor de vastlegging van alle juridische en bouwtechnische informatie. De KNB heeft daar dinsdag, samen met 9 andere partijen i...