KNB vraagt aandacht voor het levenstestament met bel-mij-terugactie

Vandaag start de Koninklijke Notariële Beroepsorganisatie (KNB) een nieuwe online campagne om aandacht te vragen voor het levenstestament. Met de slogan 'Teken vandaag voor morgen' kunnen consumenten via de campagnesite gemakkelijk een bel-mij-terugverzoek doen. Zij worden dan door iemand van een deelnemend notariskantoor gebeld voor een intakegesprek. Inmiddels hebben al meer dan 300 notariskantoren zich aangemeld als deelnemer.

Consumenten kunnen op www.notaris.nl/tekenvandaag zien welke notariskantoren meedoen. De notaris die zij kiezen, belt degene die een bel-mij-terugverzoek doet binnen 3 werkdagen terug en brengt geen kosten in rekening voor het intakegesprek van maximaal 30 minuten. Via een korte online vragenlijst – de zogenoemde keuzehulp – kan de cliënt zich alvast voorbereiden op het gesprek met de notaris over zijn of haar levenstestament. De campagne loopt tot eind april.

Regie
In een levenstestament wordt vastgelegd wie financiële, medische en persoonlijke zaken regelt als iemand dit zelf niet meer kan. En op welke manier die persoon dat zal doen. Zo houden mensen zelf de regie.

Verder in het nieuws

Gezocht: ideeën die het notariaat vooruit helpen

Heeft u een concreet idee om het notariaat toegankelijker te maken of het beroep aantrekkelijker te maken? Dien dan een voorstel in bij de Stichting Connie Bletz en wie weet krijgt u financiële onders...

KNB in gesprek met ministerie over sociaal notariaat

De pilot met het sociaal notariaat kan volgens het ministerie van Justitie en Veiligheid niet aansluiten bij de gesubsidieerde rechtsbijstand. De reden: de financiële uitdagingen waarvoor het nieuwe k...

Notarissen passeren in oktober 9 procent meer akten

Notarissen passeerden in oktober 9 procent meer akten dan in dezelfde maand vorig jaar. In totaal ging het om bijna 172.000 akten. Het aantal hypotheek- en overdrachtsakten blijft maar doorstijgen, te...

Vernieuwde brochure: een woning kopen

De publieksbrochure 'Een woning kopen' heeft een totaal nieuwe opzet en is volledig herschreven. In deze nieuwe brochure staat de informatiebehoefte van de (potentiële) koper voorop. Uiteraard is er o...